Gezinimi atla

“Mastarlama-mastar ile parça kontrolü süresi ve masrafları %80 oranında azaldı ve sıcaklıktaki 21°C değişim aralığına rağmen hassasiyet sağlandı.”

Pek çok farklı parçayı anlık bir sağlam/hurda kararı ile mastarlama esnekliği ile, mastarlama sürelerinde belirgin bir azalma.

Rajkot’taki Kishan Auto parts Pvt. Ltd. (Gujarat, Hindistan), otomobil, kompresör, ağır ticari araç, traktör, deniz motoru ve iş makinesi imalat sanayilerindeki büyük isimler için krank kolları üreten bir dünya lideridir. Kishan, geçtiğimiz günlerde esnek, karşılaştırma metodu ile parça kontrolü yapan bir Renishaw Equator™ satın aldı ve masraflar ve mastarlama çevrim sürelerinde %80’den fazla ani bir azalma gördü.

Bunlara ek olarak, atölye ortamında görülen 21°C (70°F)’den fazla sıcaklık değişimine rağmen, ölçme performansı Equator’un benzersiz karşılaştırma metodu sayesinde etkilenmemiştir. Söz konusu metot Kishan’ın koordinat ölçüm tezgahında (CMM) kalibre edilmiş mastar parçalarını kullanmaktadır.

Atölyede çok yönlü mastarlama

Kishan Auto şimdi krank kollarının çoklu çeşitlerini mastarlamak için Equator’u kullanıyor ve her gün çeşitlerine daha fazlasını ekliyor. Her bir krank kolu için harcanan tipik mastarlama süresi olan 55 saniye, daha önceki metotlara göre belirgin bir azalma gösteriyor. Operatörler pek çok farklı parça için bir tane Equator tezgahı kullanabilir, tüm özellikleri tek bir işlemde mastarlayabilirler. Mastarlama işlemi, anında sağlam/hurda kararı ile birlikte bileşen boyutlarının bir raporunu vermektedir.

Sıcaklıkların 40°C’ye (104°F) yükselip, 19°C’ye (66°F) düştüğü Rajkot, Gujarat’ta bulunmasına rağmen, Kishan Equator sisteminden tekrarlanabilir sonuçlar almaktadır. Bu, en geç her 3 saatte bir yeniden-mastarlayarak, veya sıcaklığın belirgin biçimde değiştiğini bildikleri zaman – sistemi “yeniden-sıfırlayıp” termal büyümenin ölçümler üzerindeki etkisini ortadan kaldırarak, sağlanır. Bu nedenle bileşen kalitesini garanti eder. Mastar parçasının tezgaha yakın mesafede tutulması ve imalat parçaları ile aynı termal şartlara maruz kalması gerekmektedir. Eğer herhangi bir anda ortam sıcaklığı aniden değişirse ve parça tolerans dışına çıkarsa, bir operatör sistemi yeniden-ayarlamak için mastar parçasını ölçebilir. Böylelikle raporlanan “hurda” sonucunun ortamdan kaynaklanıp, kaynaklanmadığını kontrol edebilir.

İzlenebilirlik ve ekstra kapasite

Mastar parçaları Kishan’ın CMM’inde “kalibre edilirler”. Bu onlara kaliteyi garantilemeleri için gerekli olan izlenebilir hassasiyeti verir. Ancak, yüksek sıcaklık değişimi, CMM’in firmanın sıcaklık-kontrollü odalarında kullanılması gerektiği anlamına gelmektedir. Equator, Kishan’a koşullar her ne olursa olsun, onaylanmış hassasiyeti atölye ortamına taşıma fırsatı vermektedir.

Bu özel gereklilik için, Equator tarama becerisine sahip ilave bir CMM alınmasına duyulan ihtiyacı ortadan kaldırmıştır. Kishan Auto’da Yönetici Müdür olarak görev yapan Bay Shantibhai Changela’nın dediği gibi, “Esasen Equator ve CMM birbirlerine mükemmel bir şekilde tamamlamaktadır, biri izlenebilir onaylı hassasiyeti sağlarken, diğeri de termal beceriyi ve ekstra kapasiteyi sağlamaktadır.

Kalite bizim için kritiktir, biz sürekli %100 kalite elde etmek için mücadele etmekteyiz. Aynı zamanda verimliliği arttırmak ve bu sayede kazandığımız tasarrufları müşteriye aktarmak için çabalıyoruz. Equator bizi başka bir seviyeye götürdü.

Kishan Auto (Hindistan)

Equator’dan Önce

Kishan Auto havalı mastarları yıllardan beri, çap, dairesellik ve “bük ve çevir” işlemlerinin kontrolü için kullanmaktadır. 360 farklı krank kolu çeşidinin her biri için 3 veya 4 farklı mastar kullanmışlardır. Yoğun kullanımlı aplikasyonlar için üretilen daha büyük krank kollarında bu değer %100 örnek hızda olabilir.

Kishan'ın deneyiminde bu yoğun mastarlama işlemleri genellikle 10,000 kullanıma kadar çıkar ve sonrasında yeniden çalışılması gerekir. Her bir farklı krank kolu için, 4 mastarın 3’ü 6,000 Hint Rupisi (yaklaşık 120 Amerikan Doları) tutarken, sunum maliyeti de 30,000 Hint Rupisidir (yaklaşık 600 Amerikan Doları) Bununla birlikte, ‘bük ve çevir’ işlemini ölçen 4. Mastar ile maliyet 300,000 Hint Rupisi (yaklaşık 6,000 Amerikan Doları) civarına çıkmaktadır – bu maliyetin içerisinde, çok kolaylıkla hasar görebilen ve genellikle değiştirilmesi gereken altın bir parça da yer almaktadır.

Üstelik tüm proses her bir havalı mastar için 120 saniye sürmektedir, yani tüm prosesteki her bir parçanın test edilmesi 8 dakika civarında tamamlanmaktadır. Ürünlerine olan talebin artması ile birlikte Kishan’ın mastarlama için daha hızı bir metoda ihtiyacı oldu.

Arama: Hızlı bir denetleme sistemi

Eylül 2011’de Kishan Auto’dan müdürler iş toplantılarına katılmak ve EMO Hannover Fuarını ziyaret etmek için Almanya’dalardı. 2 yıldan uzun bir zamandır ihtiyaç duydukları çalışma hızını karşılayacak bir denetleme sistemi arayıp, başarı elde edemedikleri için, bir çözüm bulacakları konusunda büyük umutlara sahip değillerdi. Tam fuardan çıkmak üzereydiler ki, Renishaw standında bir Equator sistem tanıtım gösterisi gördüler. Tanıtım bir krank kolunun mastarlanması ile ilgiliydi – bu şanslı rastlantı problemlerinin kesin çözümü oldu. Hindistan’a döndükten sonraki birkaç gün içerisinde bir tanıtım gösterisi talep ettiler ve Equator mastarlamayı kendi parçalarında gördükten hemen sonra bir sistem satın almaya karar verdiler.

Mastarlama maliyetinin azaltılması

Süre ve sıcaklıkla başa çıkma becerisi Kishan’ın tek sorunu değildi; daha önemli sorunları mastarlama maliyetiydi. Equator sistemin sağlayabileceği 77 krank kolu çeşidi tanımladılar ve operatörler sistemi, 10 saatlik vardiyalar halinde, günde 500 ünite ölçüm yapacak şekilde kullanıyorlar.

Eğer Kishan tüm bu 77 krank kolu çeşidi için sabit mastarlama yapsaydı, bu, sadece donanım için 23 milyon Hindistan Rupisi (yaklaşık 450,000 Amerikan Doları) yatırım yapmaları anlamına gelecekti. Hesaba alınması gereken başka masraflar da var; örneğin bu mastarların ayarlanmasını ve bakımlarını sağlayan vasıflı işgücü, depolama ve işletim giderleri gibi.

  • Mr Changela, MD Kishan Auto
  • Kishan Auto operator using Equator gauging system

Gitgide güçlenmek

Firma 1988 yılında Bay Changela tarafından kuruldu. Kishan işe başladığında ayda 2,000 krank kolu üretiyordu, şimdi ise 360 krank kolu çeşidinden ayda 50,000’e ulaşan bir üretimine sahipler. Müşteri listeleri otomobil, kompresör, ağır ticari araç, traktör, deniz motoru ve iş makinesi dünyasında kim kimdir listesine benziyor.

Kishan üretiminin %90’ını, aralarında ABD, İngiltere, Almanya, Singapor, İtalya, Çin, Polonya, Brezilya ve Hollanda’nın yer aldığı, öncü endüstriyel ve gelişmiş uluslara ihraç etmektedir. Firma gerekli olan toleransları sağlayan ve ayrıca rekabetçi fiyatlara sahip, yüksek kalitede ürün sunma konusunda ün yapmıştır. Kendilerine ait dövme tesisinde, 60-90 günlük teslimat süreleri ile ham malzemeden nihai ürüne krank kolu üretimi alanında uzmanlaşmaktadır.

Kalite Kishan Auto’nun Sloganı olmuştur

Kishan için kalite, hem yönetim, hem de operatörler için doğru iş ahlakı ve proseslerin, artı gerekli olan hedefe ulaşmak için doğru ekipmana sahip olmanın, bir sonucudur. Renishaw Equator mastarlama sisteminin kullanılmaya başlanması kaliteyi belirgin bir şekilde yükselmiştir. Öyle ki, firma artık bileşenlerinin, hızlı ve kolayca, %100 denetimi ile çalışmaktadır. Ve tüm parçalarda %100 kalite güvencesini garanti etmekten çok mutludur.

Bay Changela’nın da dediği gibi, “Kalite bizim için kritiktir, biz sürekli %100 kalite elde etmek için mücadele etmekteyiz. Aynı zamanda verimliliği arttırmak ve bu sayede kazandığımız tasarrufları müşteriye aktarmak için çabalıyoruz. Equator bizi başka bir seviyeye götürdü.”

Karşıdan Yüklemeler

  • Örnek olay:  (IN217) Kishan Auto - “Mastarlama-mastar ile parça kontrolü süresi ve masrafları %80